Salta al contenuto principale
Salta al menu principale di navigazione
Salta al piè di pagina del sito
Open Menu
Ultimo fascicolo
Archivi
Avvisi
Info
Sulla rivista
Proposte
Comitato Scientifico ed Editoriale
Dichiarazione sulla privacy
Contatto
Cerca
Registrazione
Login
Home
/
Archivi
/
N. 14 (2019): Borders of the Visible - II: Intersections between Literature and Photography
N. 14 (2019): Borders of the Visible - II: Intersections between Literature and Photography
Pubblicato:
2019-06-28
Scarica il sommario
PDF
Scarica l’intero fascicolo
PDF (English)
Introduzione
Luigi Marfè
PDF (English)
Headlines
Present Tense: Time, Madness, and Democracy
W.J.T. Mitchell
PDF (English)
Focus
Between Allegory and Modern Montage: The Images in W.G. Sebald’s “Vertigo”
Angela Breidbach
PDF (English)
Per una autobiografia fotografica
Epifanio Ajello
PDF
Photography as Automaton: Roland Barthes and Fellini’s Mechanical Doll
Margaret E Owens
PDF (English)
In Search of “the Aleph of the Other”: Photographic Archive and Narrative Structuring in the Biographic Prose of Édouard Levé
Julie Gaillard
PDF (English)
Photographs, Memories, Monuments and Movements: Black and White Istanbul in the Work of Orhan Pamuk and Ara Güler
Ayşe Erek, Esra Almas
PDF (English)
Senso e funzioni della fotografia nella poesia verbo-visiva
Federico Fastelli
PDF
“Brief Lives” (Julia et Moi) d’Anita Brookner (1990), ou L’Invitation au dernier voyage
Laurence Petit
PDF (Français (France))
“Fading into Unborn Photographs”: Narrativizing/Allegorizing the Historical Object in Michael Ondaatje’s Fiction
Serena Fusco
PDF (English)
L’Instant devient l’instant dans la photographie : Haruo Ohara et le haïkaï
Rodrigo Fontanari
PDF (Français (France))
Percorsi
Henry James e Alvin Langdon Coburn. L’autorità dello scrittore e la libertà del fotografo nei frontespizi per la New York Edition
Gabriella Bologna
PDF
“Truth! Truth! Truth!”: Image and Text, Fact and Fiction in Virginia Woolf’s “Orlando”
Annalisa Federici
PDF (English)
“L’arte dell’osservazione”. La “Kriegsfibel” di Brecht e le sue traduzioni italiane: prospettiva, intermedialità, didattica
Salvatore Spampinato
PDF
The Many Faces of Sylvia Plath: Photographs in Literary Biographies
Sophie Mayr
PDF (English)
La realtà, la scena e la tragedia. Lo sguardo di Antigone nei romanzi e nelle fotografie di Carla Cerati
Silvia Mazzucchelli
PDF
Affective Images: The Transformative Power of Photography in Siri Hustvedt’s “The Blindfold”
Spencer Meeks
PDF (English)
La Croisée des regards entre littérature et photographie. Han Kang et Cha Mihye
Jin Young Hwang
PDF (Français (France))
Ombre di memoria. Immagini e storie di migranti da Richard Mosse a Georges Perec
Valeria Cammarata
PDF
Black and White Photographs in Caryl Phillip’s, Andrea Levy’s and Teju Cole’s Literary Texts
Maria Festa
PDF (English)
Il volto fotografato. Logiche di potere e strategie di resistenza
Emanuele Crescimanno
PDF
Fra lingua e immagini. Introduzione all’iconolinguistica
Silvia Verdiani
PDF
Letture
Virginia Woolf’s “Imageographie”: On New Paths in the Modernist Text-Image Interconnection
Teresa Prudente
PDF (English)
Vendredi Plurilingue
Lorenzo Devilla, Rémy Porquier
PDF (Français (France))
“Bothersome Forms, of Course, Were Mechanically Exterminated”: Colonialism, Science, Racial Dysgenia, and Extermination in the Work of H.P. Lovecraft, Intertextually and Beyond
Lee Matthias Herrmann
PDF (English)
Sviluppato a cura di
Open Journal Systems
Lingua
English
Italiano
Informazioni
per i lettori
Per gli autori
Per i bibliotecari