La realtà, la scena e la tragedia. Lo sguardo di Antigone nei romanzi e nelle fotografie di Carla Cerati
DOI:
https://doi.org/10.13135/2281-6658/3450Parole chiave:
Scene, Antigone, Tragedy, DeathAbstract
The intervention examines the relationship between word and photography in the work of the writer and photographer Carla Cerati (1926-2016). If with photography Carla Cerati tried to explore the world, in her autobiographical novels, she penetrates into the world of the bourgeois family, criticising rules and limits. My intervention focuses on the relationship between the scene and reality through the tragic figure of Antigone represented by the Living Theatre and photographed by Cerati. In her work it becomes a model and hermeneutical instrument from which her photographs and novels draw inspiration.Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
##submission.downloads##
Pubblicato
2019-06-28
Fascicolo
Sezione
Percorsi
Licenza
Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.