Conlangs as a Goal, Conlangs as a Mean. How to Do Linguistics Inventing Languages
DOI:
https://doi.org/10.13135/2384-8987/7871Parole chiave:
Conlangs, Motivation, Metalinguistic Competence, Linguistic PedagogyAbstract
Made popular by highly successful cinematographic and television productions, in recent years conlangs have made their appearance also in formal linguistic pedagogy. Similar and mostly unrelated initiatives have surfaced around the world with the common aim to increase students’ interest and motivation in the study of linguistics and enhance their metalinguistic awareness and analytical skills. With those same objectives, from 2019 on the Department of Foreign Languages and Literatures and Modern Cultures at the University of Turin offers an 18 hours workshop in Conlangs and Linguistics. We will present here the premises and the structure of the workshop, as well as what could be considered its first results, showing how such an approach can complement “traditional” introductory courses in linguistics.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).