Intercomprehensive Approach and Inclusive Language Education
First Results of a Pilot Study at CLA Parma
DOI:
https://doi.org/10.13135/2384-8987/7465Parole chiave:
Intercomprehension, Inclusive Language Education, SpSpecific Learning Disorders, Self efficacy, Language Learning StrategiesAbstract
The similarities between the intercomprehensive approach to language teaching and inclusive language education have been studied for some years, but there is currently no speculative research or laboratory experiments that can validate their convergences.
During the a.y. 2021/2022 members of the ELICom research group of the University of Parma started an experimental research at the Language Center in a course of intercomprehension between Romance languages. This course, open to all, saw among the participants a large number of students with special learning needs and allowed to implement a pilot study aimed at detecting some aspects considered particularly significant.
First results suggest that the intercomprehensive approach may have positive effects on the psycho-cognitive profile of this type of learner and that bimodal input is effective for all kind of students.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).