Language Policy and Planning: Aspects of Plurilingualism at an Italian university
DOI:
https://doi.org/10.13135/2384-8987/6667Parole chiave:
Language Policy and Planning, Plurilingualism, Internationalisation of Higher EducationAbstract
This paper explores the various aspects of plurilingual language policies at the University of Turin. An ethnographic document analysis substantiated with a student survey indicate that plurilingual manifestations serve three main themes: (1) a plurilingual curriculum with much emphasis on foreign language competencies across disciplines, (2) plurilingual policies for internationalisation purposes fostering quality education, mobility, employability and networking, and (3) a plurilingual external communication strategy aiming at promoting the university’s visibility for a worldwide academic audience. The policies adopted by the university, however, need to be more transparent and further consolidated so that the impact on the student community can be more significant and tangible.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).