UNA TASSONOMIA DELLE DOMANDE DI ARGOMENTO LINGUISTICO NEI PORTALI DI DOMANDE E RISPOSTE
DOI:
https://doi.org/10.13135/2384-8987/2639Parole chiave:
Question and answer, Informal online learning, Social media, Language learningAbstract
Question and answer portals allow users to post and answer questions on a number of subjects, among which languages, and constitute a perfect embodiment of the tenets of social media. Although these have been the subject of a rather vast literature in the field of Second Language Acquisition, Question and Answer (Q&A) portals have so far been scarcely considered by these studies. This paper aims to contribute to fill this gap and lay groundwork in this area by working out a taxonomy of questions, in order to find out which language-related topics are dealt with in such venues. The authors collected a data set of 800 questions from the Languages section of the Italian version of the Yahoo! Answer portal and defined a taxonomy of question types and categories. The study highlights that the majority of such questions concern linguistic support, thus confirming that Q&A portals can be a source of informal language learning and deserve the attention of research in this field.
##submission.downloads##
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poiché può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).