Il dizionario bilingue: uno strumento in più per l’apprendimento dell’italiano L2. Analisi del Dizionario Shogakukan Giapponese-Italiano

Autori

  • Isabella Guarino Ricercatore

DOI:

https://doi.org/10.13135/2384-8987/2068

Parole chiave:

Bilingual dictionary, Italian L2, Lexicography, Japanese language, Comparative linguistics

Abstract

The topic of this issue is the analysis of the bilingual Japanese – Italian Dictionary published in 1994 (second edition 2008) by Shogakukan of Tokyo. The analysis concerns the use of the bilingual dictionary as a tool in Italian language learning for Japanese native speakers. This paper analyzes in particular the structure of the dictionary (both the macrostructure and microstructure), from the word list and the phraseology, to the metalanguage and the symbols, the additional information and the sections in the addendum.

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Pubblicato

2017-06-30

Come citare

Guarino, I. (2017). Il dizionario bilingue: uno strumento in più per l’apprendimento dell’italiano L2. Analisi del Dizionario Shogakukan Giapponese-Italiano. RiCOGNIZIONI. Rivista Di Lingue E Letterature Straniere E Culture Moderne, 4(7), 127–150. https://doi.org/10.13135/2384-8987/2068

Fascicolo

Sezione

ItINERARI