I teatri degli anni Duemila

Rinnovamento estetico e nuove esigenze economico-organizzative in Babilonia Teatri, Fibre Parallele, Menoventi, TeatrInGestAzione

Autori

  • Valeria Screpis

DOI:

https://doi.org/10.4000/mimesis.1523

Abstract

Since 2000 the Italian theater, especially in experimental theater’s area, has gone through a phase of transformation determined by exogenous factors (economical, historical, cultural) and endogenous factors (new aesthetics; institutional and legislative changes). The aesthetic renewal and the ever more dynamic global context have produced new challenges. The artists of the 2000s have to faces these challenges developing new management models that combine aesthetic vision and economical needs. This research, through the comparative observation of four theater companies (Babilonia Teatri, Fibre Parallele, Menoventi, TeatrInGestAzione), intends to investigate the modalities according to which each of them develop and manage the relationship between artistic and economic dimension.

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.

Biografia autore

Valeria Screpis

Valeria Screpis si laurea nel 2018 presso l’Università degli Studi di Genova, con una tesi in Organizzazione ed economia dello spettacolo dal vivo dal titolo “Strategie economico-organizzative e tendenze estetiche della nuova scena teatrale italiana. Quattro casi studio”. Collabora da alcuni anni con il Teatro Akropolis di Genova, in particolare nell’organizzazione del festival Testimonianze ricerca azioni.

##submission.downloads##

Pubblicato

2024-01-25

Come citare

Screpis, V. (2024). I teatri degli anni Duemila: Rinnovamento estetico e nuove esigenze economico-organizzative in Babilonia Teatri, Fibre Parallele, Menoventi, TeatrInGestAzione. Mimesis Journal, 7(2), 103–121. https://doi.org/10.4000/mimesis.1523

Fascicolo

Sezione

Saggi