The mirror of the world

Authors

DOI:

https://doi.org/10.4000/mimesis.967

Abstract

Starting from the Nietzschean thesis on the «spirit of music», the article proposes a reflection about the generative aspects of theatre practice as matrix of all the «dynamic arts». The latter are here understood as the “dramatic” root of every learning experience and, therefore, they reveal, beyond the traditional disciplinary partitions, their original anthropogenetic sense.

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Author Biography

Florinda Cambria

Insegna Antropologia della comunicazione all’Università degli Studi dell’Insubria. È membro della Redazione di «Nóema - Rivista online di filosofia», del Comitato scientifico di «Mimesis Journal» e del Groupe d’Études Sartriennes di Parigi. Principali pubblicazioni: Corpi all’opera. Teatro e scrittura in Antonin Artaud (Jaca Book, 2001); Far danzare l’anatomia. Itinerari del corpo simbolico in Antonin Artaud (ETS, 2007); La materia della storia. Prassi e conoscenza in Jean-Paul Sartre (ETS, 2009). Quest’ultimo volume è apparso in traduzione francese nel 2013 per i tipi di Mimesis France.

Published

2015-06-25

How to Cite

Cambria, F. (2015). The mirror of the world. Mimesis Journal, 4(1), 27–37. https://doi.org/10.4000/mimesis.967

Issue

Section

Essays