Orrore e metamorfosi nei frammenti del teatro eschileo
Contenuto principale dell'articolo
Abstract
The situation relating to the fragments of Aeschylus, despite the valuable studies of recent years, is in difficult conditions to say the least. This work seeks to investigate perhaps one of the author’s most fascinating aspects: his relationship with the supernatural world and with mystery in general (Athamas, Glaucus of Potniae, Ixion and Perrhaebian Women, Phorcides and Polydectes, Phineus, Ghost-Raisers, Glaucus the Sea-God, Archeresses, Daughters of the Sun, Callisto). An attempt has therefore been made to synthesize what derives directly from what remains to us and to hypothesize, where possible, a credible reference plot from a philological point of view. Every little piece that we can place in its rightful place helps us to give new life not only to Aeschylus but also to little-known myths, the subject of dramas considered for centuries as a simple name. It is only a step aimed at identifying the right direction in the Aeschylean corpus.
Downloads
Dettagli dell'articolo
Gli autori che pubblicano su questa rivista accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusi a per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.
- Gli autori possono diffondere la loro opera online (es. in repository istituzionali o nel loro sito web) prima e durante il processo di submission, poichè può portare a scambi produttivi e aumentare le citazioni dell'opera pubblicata (Vedi The Effect of Open Access).