From loafing to dignity: The mise en scène of Guo Shixing‘s play Go Home directed by Lin Zhaohua
DOI:
https://doi.org/10.13135/1825-263X/7067Abstract
Guo Shixing is considered one of the most interesting playwrights in contemporary China. In his production, an important role is played by his two trilogies, the Loafers (1990s) trilogy and the Dignity (2000s) trilogy. After briefly analysing commonalities and differences between the two trilogies, this essay focuses on an analysis of the text and the mise en scène of the third play in the Dignity trilogy, Go Home. The essay will show that this play can be seen as a sort of point of arrival for Guo Shixing’s creative writing, concentrating the distinctive features that have marked his production from the beginning. In particular, the study will reflect on the close link between theatre and society, and on the function of dramaturgical writing as a mirror and at the same time a criticism of contemporary society.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Gli autori che pubblicano su Kervan accettano le seguenti condizioni:
- Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.
- Gli autori possono aderire ad altri accordi di licenza non esclusiva per la distribuzione della versione dell'opera pubblicata (es. depositarla in un archivio istituzionale o pubblicarla in una monografia), a patto di indicare che la prima pubblicazione è avvenuta su questa rivista.