Portrait of the Artist as an Old Man: Nabokov's Evolving Body Paradigm
DOI:
https://doi.org/10.13135/2281-6658/996Parole chiave:
Nabokov, body, final works,Abstract
This article explores ways in which Peter Brooks' notions of the semiotization of the body and of the somatization of story may furnish hermeneutic keys to Nabokov's works. It focuses on the latter's non-fictional writings from the 1920s to the 1960s, as well as his novels — notably Lolita, Ada and especially The Original of Laura —, so as to examine how the paradigms of agon and eros operate in the writer's figuring of the reader and in his elaboration of embodied narratives.Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
##submission.downloads##
Pubblicato
2015-12-24
Fascicolo
Sezione
The New Nabokov
Licenza
Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.