Ombre di memoria. Immagini e storie di migranti da Richard Mosse a Georges Perec
DOI:
https://doi.org/10.13135/2281-6658/3453Parole chiave:
Photo-Text, G. Perec, R. Mosse, Photography, Memory, MigrationAbstract
The following pages present the analysis of a crucial issue for the genre of the photo-text, that of migrations intended as stories of wandering and hope and respect to which the literary word and the photographic image are still questioning, especially for what concerns the opportunity and the modalities of narration and memory. Two cases distant in time and space seem to offer a reflection on the inexhaustible question, and above all on the way in which it can be tackled without falling back into the often sterile ground of documentary or memorial narration: Incoming (2017) by the photographer Richard Mosse and Récits d’Ellis Island. Histoires d’errance et d’espoir (1980), the work of Georges Perec and Robert Bober.Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
##submission.downloads##
Pubblicato
2019-06-28
Fascicolo
Sezione
Percorsi
Licenza
Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.