Prufrock e il Qoèlet
Le narrazioni delle origini in “The Love Song of J. Alfred Prufrock” di T. S. Eliot
DOI:
https://doi.org/10.13135/2281-6658/6911Parole chiave:
Modernism, Narrations of the Origins in World Culture and the Arts, Comparative Literatures, T.S. Eliot, The Love Song of J. Alfred Prufrock, QoèletAbstract
This proposal intends to connect the Studies in Modernisms with the research strand of the creation myths and the narrations of origins (Von Franz). The paper aims to investigate the biblical-sapiential presence, specifically of the book of Qohelet, in a central text of the Euro-American modernism: T. S. Eliot’s The Love Song of J. Alfred Prufrock (1915). Scope of the essay is to analyze, through the lens of the Narrations of Origins in World Cultures and the Arts, the first steps of a modernist Euro-American formal experimentation at the beginnings of the Twentieth century.
Downloads
##submission.downloads##
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.