Giving Dante a Voice
Introduction
DOI:
https://doi.org/10.13135/2281-6658/6856Parole chiave:
William Michael Harnett, Marquis de Sade, Dante Studies, Reception, ModernismAbstract
The most popular painter of still lifes in the United States in the nineteenth century, William Michael Harnett (1848-1892), created an ensemble in 1883, Still Life with Bust of Dante, that juxtaposes the Italian poet with Marquis de Sade. Harnett’s painting foregrounds the potential of Dante as a provocative critique of the Church. On the cusp of the modernist movement, Harnett’s mediation of the poet is indicative of other appropriations to come in Anglo-American literary and artistic culture that will highlight the radical modernity of the Divine Comedy.Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
##submission.downloads##
Pubblicato
2022-06-28
Fascicolo
Sezione
Introduzione
Licenza
Gli autori mantengono i diritti sulla loro opera e cedono alla rivista il diritto di prima pubblicazione dell'opera, contemporaneamente licenziata sotto una Licenza Creative Commons - Attribuzione che permette ad altri di condividere l'opera indicando la paternità intellettuale e la prima pubblicazione su questa rivista.